Дата:

Напоследък имам три нови фаворита за тв-реклами и се изкушавам да ги споделя.

Първата е на Maxo.bg

https://www.youtube.com/watch?v=gWGZPXKwwVg

Рекламират финансов продукт, при който получаваш до 30 000 лв. за покупка на автомобил, а самият автомобил е залог по кредита.

Фабулата е впечатляваща. Едно възякичко момче се възхищава на новия автомобил на едно друго момче, което от своя страна се хвали „Аз откакто имам кола, винаги имам пари!“. Якичкото момче учудено пита „И си караш колата, и си харчиш парите?“, а другото с доста неубедителна интонация смотолевя „Точно!“.

Сега, аз може да не съм права, но някак не ми се връзва, хем да си караш колата, хем да си харчиш парите, които вече би трябвало да си похарчил за въпросната кола. Ако трябва да повярваме на рекламата, излиза, че си получил кинтите даром и не трябва да ги връщаш. Ама, май не е точно така 🙂

Та, струва ми се доста подвеждащ този диалог. Не знам къде спят потребителските организации, но доста нередно ми изглеждат нещата, макар че всеки път силно се разсмивам, като гледам това произведение на рекламисткото изкуство.


Втората реклама е на Шуменско пиво – „Шуменско. Легендарен вкус.“

 

Принципно, нищо по-различно като концепция от всички останали реклами на напитки – бъчви, ковачи, течности, природни явления и каквото още се сетите. Но има една реплика, която ме разбива – „митичната земя Шумен“. Бе, много хубаво да вкараш някаква мистика, ама, чак пък Шумен да го докараш до „митична земя“, хич не ми се връзва. Ако рекламата е предназначена за чуждия пазар, иди-дойди (чужденците все пак продължават да вярват, че Трансилвания е в България, но това е една друга тема), но на българи да им пробутваш подобни лафове, е доста неадекватно, струва ми се.


Третият ми фаворит е реклама на лекарство срещу диария („Adirex“)

Бива ли лято без реклама, в която някой клечи върху тоалетна чиния?!

И тук фабулата е забележителна. Един сладникав мачо излиза от морето и се насочва към знойна мадама, но в създанието му изниква спомен от предходното лято, когато въпросният гларус е бил принуден да пие питието си на летния бар, седнал върху тоалетна чиния. Ама, не каква да е, а огромна тоалетна чиния, от която му висят краката. Явно е толкова голяма, за да е ясно, че трябва доста големи работи да побира. Изключително креативно!

Дотук нищо изненадващо, защото всички сме „гледали лятото през прозореца“ 🙂

Връх на сладоледа е финалът, когато мачото все пак стига до заветната мадама, но на рамото му се изцвъква едно птиче. В този сюблимен миг нашият гларус с небрежен жест премахва птичото ако, а за финал получаваме култовото „Няма нужда. Има Adirex“. Абе, велико!


Общото между трите реклами е, че силно подценяват интелигентността на аудиторията. Че рекламистите явно ги е понапекло или са се стресирали от коронавируса, добре, но къде спят рекламодателите? Не гледат ли какви концепции им пробутват? Не се ли вълнуват за какво си дават парите?

Translate »