Родна иновация: Монополист на загуба

Днес в. Капитал публикува една прелюбопитна статия, съдържаща класация на тридесетте най-големи търговски вериги в България.

От въпросната статия научавам, че годишните печалби на 30-те най-големи търговски вериги у нас през 2017 г. нарастват средно с по 24%. Само “Табак маркет” (Lafka) и “Техномаркет” (и двете свързани с Делян Пеевски) са с минимален ръст от 3%, след като две поредни години преди това са били НА МИНУС (?!).

Може ли сега някой с минимални икономически познания да ми обясни как става така, че един монополист (Lafka) работи на загуба и, от немай-къде веднъж на три години генерира някаква мижава печалба? 

Доколкото ми е известно, в НАП има специализирано звено за оценка на рискови данъкоплатци – дали пък на него няма да му направи впечатление този странен икономически феномен? Или монополистите не ги броят за рискови данъкоплатци? Или пък данъчните са заети с разследване на морските заведения, та нямат време да поровят из документацията на Дебелото момче? 

Или пък… 

Абе, какво ли съм взела да си задавам разни излишни реторични въпроси?!
________

БЪРЗИ СМЕТКИ:

Пак според статията, Lafka има 1000 обекта в страната, а годишната й печалба е 1,6 млн. лв. Това означава, че годишната печалба на всеки павилион е 1600 лв., съответно – месечната печалба на павилион е 133 лв. 

Много мизерен тоя бизнес, бре!

Защо изобщо Дебелото момче се занимава с него, не мога да си обясня – само ядове…

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Translate »