Снощи в 12.00 ми спира кабелната тв. и интернетът (доставчик е М-ТЕЛ). На екрана се изписва стандартното съобщение, че няма сигнал и да се обадя на тел. 080020011.
Звъня. Слушам напоителни лафове от „автоматичната мадама“. Въпросната мадама ми казва за проблеми с телевизията да натисна 3. Натискам. Този път се включва „автоматичен мъж“, който ми дава светли указания да си спра от контактите всички устройства, да изчакам три минути и да пробвам пак. Ако пак не ми се получи, едва тогава да им звъня.
Правя го – изключвам, чакам не три, а пет минути, но пак няма сигнал. Звъня отново на 080020011. Отново слушам автоматичната мадама, отново натискам 3, отново слушам автоматичния мъж със светлите му указания, но този път не прекъсвам разговора, а започвам да чакам включване на оператор.
Чакам и слушам музика. Дори започвам да си тананикам. Периодично се включва онази мадама, която ми обяснява, че всичките им оператори са изключително заети да отговарят на клиенти (в 1 ч. през нощта!), затова ме молят да имам търпение. Търпение да искаш… 56 минути!!! Не е като да не съм търпелива. Е, на всяко поредно включване на мадамата с милия призив за търпение им теглех по една на майка, но… това е част от „търпението“.
На 57-мата минута приятен мъжки глас ми казва „Добър вечер! С какво мога да помогна?“. И тук не издържах:
– Не, никак не е добра вечерта, след като чакам да отговорите на обаждането ми цели 57 минути! И, да, можете да помогнете, като ми кажете защо вече повече от час и половина нямам кабелна и интернет. Адресът ми е ….
– Госпожо, в района на „Младост“ от 00.00 до 6.00 часа тази нощ се провежда профилактика.
– Чудесно! А защо не пуснахте едно автоматично съобщение за абонатите си, за да не ги принуждавате да чакат като идиоти по един час да им отговорите?
– Госпожо, уверявам Ви, че има такова автоматично съобщение.
– Не знам на какво се дължи увереността Ви, след като аз такова съобщение не чух, докато прехвърлях всичките ви автоматични менюта.
– Госпожо, а Вие на кой телефон звъните?
– На този, който сте обявили за връзка – 080020011.
– Да, и на този може, но може и на *88. Значи там, като натиснахте 9, трябва да сте чули автоматично съобщение за абонатите в „Младост“.
– Какво 9, като операторът ми дава указание за проблеми с телевизията да натисна 3?
– Не, госпожо, на 9 е трябвало да натиснете, за да чуете съобщението.
– Но защо тогава операторът ми казва да натисна 3? Аз съм изпълнителна – каквото ми кажат, това натискам.
– Съжалявам, госпожо, но Ви уверявам, че има автоматично съобщение…
…
И така мнайсе пъти – 9, 3, има съобщение, няма съобщение…
…
Това е нивото на комуникация с доставчиците на услуги!
У-ни-кал-на комуникация!
У-ни-кал-но обслужване!
У-ни-кал-ни услуги!