Кога електронните медии ще си направят труда да научат правилата за реклама и търговски съобщения?

Гледам обедната емисия новини на БНТ.

В телефонно интервю с Детелина Николова (кмет на Добрич) за бедствената ситуация в региона кметицата съобщава, че вече има изразена готовност от фирми да се притекат на помощ, и споменава „Кока-Кола”. В този миг водещата бързо прекъсва събеседничката си и й прави строга забележка да не споменава имена на фирми.

Ще кажете: „Напълно нормално е с оглед медийното ни законодателство”.

Ако бях Петко Бочаров, обаче, аз щях да кажа „Да, ама, не!”.

Защото още през м. май 2012 г. Съветът за електронни медии излезе с изрично Указание относно споменаването на търговски и фирмени наименования в радио- и телевизионния ефир. Ще цитирам само един пасаж от документа:

„Споменаването на стоки, услуги, наименование, търговска марка или дейности на производител на стоки или доставчик на услугикоето има само информационна цел, не съдържа характеристиките на скрито търговско съобщение и при условие, че неспоменаването може да въведе потребителите в заблуда, не противоречи на разпоредбата на закона и е допустима практика.”

В този ред на мисли, питам се дали медиите цензурират споменаването на фирмени наименования от глупост и непознаване на регламентите за тяхната собствена дейност, или го правят съвсем умишлено, за да дерат фирмите с пари за реклама и т.нар. „платени репортажи”?! С една идейка везните ми клонят към втория вариант….

Указанието на СЕМ можете да откриете ТУК

Leave a Reply

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Translate »