Кога електронните медии ще си направят труда да научат правилата за реклама и търговски съобщения?

Гледам обедната емисия новини на БНТ.

В телефонно интервю с Детелина Николова (кмет на Добрич) за бедствената ситуация в региона кметицата съобщава, че вече има изразена готовност от фирми да се притекат на помощ, и споменава „Кока-Кола”. В този миг водещата бързо прекъсва събеседничката си и й прави строга забележка да не споменава имена на фирми.

Ще кажете: „Напълно нормално е с оглед медийното ни законодателство”.

Ако бях Петко Бочаров, обаче, аз щях да кажа „Да, ама, не!”.

Защото още през м. май 2012 г. Съветът за електронни медии излезе с изрично Указание относно споменаването на търговски и фирмени наименования в радио- и телевизионния ефир. Ще цитирам само един пасаж от документа:

„Споменаването на стоки, услуги, наименование, търговска марка или дейности на производител на стоки или доставчик на услугикоето има само информационна цел, не съдържа характеристиките на скрито търговско съобщение и при условие, че неспоменаването може да въведе потребителите в заблуда, не противоречи на разпоредбата на закона и е допустима практика.”

В този ред на мисли, питам се дали медиите цензурират споменаването на фирмени наименования от глупост и непознаване на регламентите за тяхната собствена дейност, или го правят съвсем умишлено, за да дерат фирмите с пари за реклама и т.нар. „платени репортажи”?! С една идейка везните ми клонят към втория вариант….

Указанието на СЕМ можете да откриете ТУК

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Translate »