“Как, бе, момче, как да го включа?”

Как, бе, момче, как да го включа?”, пита в рекламния клип за цифровизацията обезумяла баба, която тепърва ще научава какво я чака, особено ако живее в някое затънтено селце. “Лесно е!“, отговаря убедително младежът от екрана.

Оказа се, обаче, че никак не е лесно, та чак е невъзможно да ползваш достиженията на технологичния прогрес в милата ни родина, защото над половин милион сънародници от вчера са в информационно затъмнение. При това забележете, че не става въпрос само за хората с морално остаряла техника, но и за тези, които са решили да си закупят последно поколение ТВ-приемници с всички възможни екстри, вкл. с вградени декодери.

Почти година за “Добро утро!” и за “Лека нощ!” от екрана ни обясняваха, че е достатъчно да се снабдим с декодер, за да нямаме проблеми с цифровото излъчване, но пропуснаха да споменат, че цифровите телевизионни мрежи в България са в процес на изграждане и не малка част от страната остава непокрита от цифров ТВ-сигнал.

Момчето от екрана демонстрираше с каква лекота потребителите ще могат да включат декодерите си, а от вчера се сетиха да ограмотяват същите тези потребители, че ще им трябват и специални антени, поставени по специален (хоризонтален!!!) начин, че устройствата трябва да се настроят също по специален начин и т.н. Казано по друг начин, 70-80-годишната баба Пена от с. Горно нанадолнище едва ли ще успее сама да си настрои техниката и ще си остане без любимия турски сериал, дори при хипотезата, че селото й е обезпечено с цифров сигнал.

Като заговорихме за “момчето от екрана”, няма как да подминем факта, че за рекламно-информационната кампания за преход към цифровизация държавата плати17,5 млн.лв. и още 17 млн.лв. струват ваучерите за социално слаби хора, с които могат да си закупят декодери, т.е. общо 35 млн.лв. трябваше да осигурят прехода от аналогово към цифрово приемане на ТВ-сигнал. За 3 години във въвеждането на цифровизацията са инвестирани над 100 млн. лв. средства на данъкоплатеца. В задачата се пита кому беше нужна тази скъпоструваща агресивна рекламна кампания, след като повредата се оказа в “телевизора на държавата”, а не в телевизорите на потребителите.

Лошата новина е, че от 2017 г. предстои и цифровизацията на радиоефира, така че от сега да му мислят любителите на радиото. Да му мислят и данъкоплатците, като цяло, защото им е бедна фантазията колко ще струва поредната рекламно-информационна кампания със съмнителен ефект (изключвам ефекта за нервите на ТВ-зрителите).

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Translate »