Какво е да си ПР?

17 февруари 2009, jobs.bg

ДОБРИЯТ ПР ПОСРЕЩА ВСИЧКО С ТЪРПЕНИЕ, ВНИМАНИЕ И УСМИВКА

Ани Алашка е ПР мениджър на БСК Има 13 години опит в областта на институционалния пиар, 7 от тях в БСК. Завършила е българска филология и за кратко практикува като журналист.

“Хората от моето поколение най-често не са завършили пиар. Учехме се от практиката, което има своите плюсове и минуси.

Вече има профилирано образование, но слабост на обучението е непрактическата ориентация и сляпото следване на западни практики, които невинаги са приложими в местна среда.

Институционалният пиар залага повече на т.нар. неформални комуникационни активности, докато при корпоративния има превес на рекламата и маркетинга над чистите пиар дейности. И това е логично. На институциите по-често им се налага да убеждават обществото в различни тези, идеи, предложения, които лансират.

Ден с ден не си приличат, което е интересното, но има някои неизменни особености като прегледа на печата. Оттам колелото се завърта според ситуацията на деня. От натовареността със събития зависи и обратният интерес от страна на медиите.

Организацията на такъв род дейности, колкото и забавна да изглежда отстрани, е доста натоварваща и трудоемка. Мълниеносните реакции са задължителни. Немалка част от ангажиментите обхващат т.нар. скрити дейности като комуникация с колегите, писане на анализи, прогнози, справки и всичко останало в рамките на “къщата”.

Добрият пиар посреща всичко с търпение, внимание и усмивка, отговорен е към функциите си и достатъчно самокритичен. Основното му правило е да не подвежда другите.”

Вашият коментар

Translate »